Polityka Prywatności
serwisu Bhealthy
Na podstawie art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”), jestem zobowiązany wykonać obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe przetwarzamy. Niniejsza informacja uwzględnia główne aspekty związane z przetwarzaniem danych osobowych Klientów, Kontrahentów, Użytkowników strony internetowej www.bhealthydietetyk.pl (dalej również „Strona”) oraz osób nawiązujących kontakt w jakiejkolwiek innej sprawie związanej z działalnością firmy Bhealthy Dietetyk Hubert Wojarski.
Administratorem danych osobowych zgodnie z RODO jest
Hubert Wojarski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Bhealthy Dietetyk Hubert Wojarski
ul. Kazimierza Kaznowskiego 5 lok. 66
25-636 Kielce
NIP: 9592038520, REGON: 387767902
(zwany dalej również „Administratorem”).
W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z niniejszym dokumentem, jak również przetwarzaniem Państwa danych osobowych, w każdej chwili mogą Państwo skontaktować się z Administratorem pod adresem do korespondencji Hubert Wojarski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Bhealthy Dietetyk Hubert Wojarski, ul. Kazimierza Kaznowskiego 5 lok. 66, 25-636 Kielce, adresem e-mailowym biuro@bhealthydietetyk.pl lub numerem telefonu 505418385.
Najważniejsze zasady
Administrator dokłada wszelkiej staranności, aby Państwa dane osobowe pozostały poufne i bezpieczne, w szczególności odpowiednio chronione przed dostępem osób nieupoważnionych.
Administrator przetwarza Państwa dane osobowe wyłącznie w takim zakresie, jaki jest niezbędny do funkcjonowania Strony, rejestracji i logowania się na swoje Konto, dokonywania zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego Bhealty dostępnego na stronie www.bhealthydietetyk.pl (dalej jako „Sklep”) oraz dokonywania innych czynności opisanych w niniejszym dokumencie. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe wyłącznie w takim zakresie i w taki sposób, jaki wynika z przepisów obowiązującego prawa, w tym RODO.
Podanie przez Państwa danych osobowych w większości przypadków jest dobrowolne. Jednakże nieprzekazanie określonych, wskazanych w Polityce Prywatności danych osobowych będzie się wiązało z brakiem możliwości korzystania z oferowanych przez Administratora usług świadczonych drogą elektroniczną, zawarcia umowy, skontaktowania z Administratorem oraz złożenia reklamacji.
Strona www.bhealthydietetyk.pl, dla prawidłowego jej działania, wykorzystuje pliki cookies. Szczegółową informację na ten temat znajdą Państwo w sekcji „Polityka plików cookies”.
Czym są dane osobowe oraz co stanowi ich przetwarzanie?
W myśl przepisów RODO „dane osobowe” oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej.
Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
Jako przetwarzanie danych osobowych należy rozumieć w istocie każdą czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
Cele przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza ponadto dane osobowe w innych celach związanych z funkcjonowaniem Strony, tj. w następujących celach:
Poza Stroną Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane również w innych celach, w takim wypadku każdorazowo otrzymają Państwo informację na ten temat, w sposób zgodny z obowiązkiem informacyjnym wynikającym z RODO (art. 13 i 14 RODO).
Okres przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane odpowiedni czas, w zależności od celu, dla którego dane osobowe zostały zebrane:
dane przetwarzane w celu rejestracji i logowania do konta Klienta w Sklepie oraz korzystania z funkcjonalności Sklepu – do czasu usunięcia konta w Sklepie;
dane przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu i poza Sklepem - do czasu przedawnienia roszczeń wynikających lub mogących wyniknąć z umowy lub przez wymagany przepisami prawa okres obowiązkowego przechowywania dokumentów księgowych dotyczących umowy – w zależności od tego, które z tych zdarzeń będzie trwać dłużej;
dane przetwarzane w celu odstąpienia od umowy - do czasu przedawnienia roszczeń wynikających lub mogących wyniknąć z umowy lub przez wymagany przepisami prawa okres obowiązkowego przechowywania dokumentów księgowych dotyczących odstąpienia – w zależności od tego, które z tych zdarzeń będzie trwać dłużej;
dane przetwarzane w celu obsługi ewentualnych reklamacji związanych z zawartą umową lub reklamacji dotyczących działania Sklepu - do czasu przedawnienia roszczeń wynikających lub mogących wyniknąć z reklamacji;
dane przetwarzane w celu umożliwienia przesyłania Newslettera - przez okres niezbędny do przesyłania Newslettera, do czasu Państwa rezygnacji lub zaprzestania wysyłania tego rodzaju wiadomości przez Administratora;
analizowanie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze Strony - dane dostępowe są usuwane w terminie 30 dni od momentu zakończenia Państwa wizyty na stronie;
dane przetwarzane w celu wykorzystywania plików cookies na Stronie – przez okres wskazany w sekcji Polityka Plików Cookies;
dane przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji lub innej formy komunikacji - przez czas prowadzenia korespondencji oraz po jej zakończeniu, przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z korespondencją;
dane przetwarzane w celach marketingowych – do czasu zaprzestania realizacji określonego rodzaju działań marketingowych lub wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych. W zakresie niezbędnym do wysyłania informacji handlowej, Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej w związku z tym zgody;
dane przetwarzane w celu administrowania profilem na portalu Facebook - do czasu dokonania przez Państwa następujących czynności (i) anulowania polubienia profilu Administratora oraz (ii) usunięcia wszelkich swoich aktywności na tym profilu. Zaprzestanie przetwarzania Państwa danych nastąpi również w razie usunięcia przez Państwa swojego konta z portalu Facebook lub usunięcia profilu Administratora z tego portalu. Dokonanie opisanych czynności nie jest równoznaczne z usunięciem danych archiwalnych dotyczących aktywności na portalu. Szczegóły usuwania danych osobowych na portalu Facebook znajdują się pod linkiem https://www.facebook.com/about/privacy/update w zakładce „Zachowywanie danych, dezaktywacja i usunięcie konta”;
dane przetwarzane w celu wywiązania się z nałożonych prawem obowiązków - przez okres przechowywania dowodów potwierdzających wywiązanie się z tych obowiązków, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia tych obowiązków;
dane przetwarzane w celach rekrutacyjnych – przez okres:
trwania rekrutacji na stanowisko określone w ogłoszeniu, natomiast w przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych również dla potrzeb niezbędnych do realizacji przyszłych procesów rekrutacji przez okres nie dłuższy niż 2 lata od zgłoszenia kandydatury;
cofnięcia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji;
do czasu przedawnienia roszczeń związanych z rekrutacją – w odniesieniu do kandydatów, z którymi zostały przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne, ze względu na możliwość kierowania roszczeń związanych z prowadzoną rekrutacją, Administrator może przechowywać dane osobowe przez okres 3 lat, licząc od dnia zakończenia rekrutacji i poinformowania kandydata o jej wynikach (poinformowania kandydata, że jego kandydatura nie została przyjęta);
Z jakich źródeł Administrator pozyskuje dane osobowe?
Dane osobowe, które posiada Administrator pochodzą przede wszystkim od Państwa.
Jeśli dane nie zostały przekazane przez Państwa, pochodzą one z następujących źródeł:
Odbiorcy danych osobowych
Administrator starannie dobiera podmioty, z którymi współpracuje lub z których usług korzysta przy przetwarzaniu danych osobowych, dążąc do zapewnienia Państwa danym maksymalnej ochrony.
Administrator nie udostępnia Państwa danych podmiotom trzecim, chyba że jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego przetwarzania danych osobowych i prowadzenia działalności przez Administratora. Odbiorcami danych osobowych w takim przypadku są:
upoważnieni pracownicy Administratora,
podmioty, które mogą potencjalnie uzyskać dostęp do Państwa danych osobowych przy świadczeniu na rzecz Administratora usług hostingu i serwisu Strony, poczty elektronicznej i innych elektronicznych środków komunikacji, a także systemów informatycznych;
osoby, które mogą potencjalnie uzyskać dostęp do Państwa danych osobowych przy świadczeniu na rzecz Administratora usług pomocy prawnej;
podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi pocztowe i kurierskie;
banki (w celu dokonywania rozliczeń pieniężnych);
podmioty pośredniczące w płatnościach elektronicznych;
podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi księgowe lub audytorskie;
podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi reklamowe i promocyjne;
Google – z uwagi na korzystanie z Google Analytics do analizy statystyk stron oraz weryfikacji ruchu na stronie,
inne osoby odwiedzające profil Administratora na portalu Facebook, którym są udostępniane Państwa dane osobowe, tj. wyłącznie imię lub pseudonim podany w związku z komentarzem zamieszczonym na portalu Facebook;
podmioty, wobec których Administrator jest zobowiązany przekazać dane osobowe na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
W zakresie w jakim Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w oparciu o swój prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), mogą Państwo w każdej chwili wnieść sprzeciw wobec przetwarzania. Sprzeciw może zostać wniesiony w dowolnej formie, w tym na dane do kontaktu wskazane w pkt I powyżej.
Pozostałe uprawnienia w związku z przetwarzaniem danych przez Administratora
RODO przyznaje Państwu następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych:
Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody mogą Państwo ponadto w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, cofnąć udzieloną zgodę, w dowolnej formie, w szczególności zaś wysyłając e-mail do Administratora danych. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Mają Państwo także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie przez Administratora Państwa danych narusza przepisy prawa.
Nie wszystkie uprawnienia, o których mowa w ust. 1 będą przysługiwać Państwu w odniesieniu do każdego przypadku przetwarzania. Jest to zależne od rodzaju przetwarzania i jego podstawy prawnej.
Administrator może podejmować decyzję w sposób zautomatyzowany, w tym stosować profilowanie, w stosunku do Państwa danych osobowych w szczególności zbieranych, za Państwa zgodą za pośrednictwem plików „cookies” stosowanych na Stronie internetowej, jednakże nie będzie to wywoływać wobec Państwa żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Państwa sytuację.
Postanowienia końcowe
Korzystając ze Strony są Państwo zobowiązani do przestrzegania prawa i dobrych obyczajów, jak również poszanowania danych osobowych oraz innych dóbr osobistych osób trzecich.
Administrator może w każdej chwili zmienić postanowienia Polityki Prywatności. O zakresie i treści tych zmian zostaną Państwo powiadomieni przed dokonaniem pierwszego logowania na swoje konto w Sklepie.
Polityka plików cookies
Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do sposobów ich wykorzystania na stronie internetowej https://bhealthydietetyk.pl/ (dalej jako „Strona”).
Informacje ogólne
Administratorem danych osobowych zgodnie z RODO jest:
Hubert Wojarski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Bhealthy Dietetyk Hubert Wojarski
ul. Kazimierza Kaznowskiego 5 lok. 66
25-636 Kielce
NIP: 9592038520, REGON: 387767902
(zwany dalej również „Administratorem”).
Czym są pliki cookies?
Poprzez pliki cookies należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki cookies w zasadzie nie pozwalają na ustalenie tożsamości osób fizycznych, ale jedynie na identyfikację komputera i przeglądarki. Jednakże z uwagi na dbałość z jaką Administrator podchodzi do ochrony danych osobowych, do plików tych stosowane są środki ochrony przewidziane dla danych osobowych. Zapisywanie plików cookies w pamięci przeglądarki nie ma negatywnego wpływu na Państwa oprogramowanie lub sprzęt. Plik cookie umożliwia odczyt informacji w nim zawartych jedynie serwerowi, z którego pochodzi.
Administrator dokłada wszelkiej staranności, aby używanie na Stronie pliki cookies były bezpieczne dla Państwa urządzeń. Korzystanie z plików cookies nie oznacza pobierania od Państwa informacji poufnych. Samo przechowywanie cookies lub uzyskiwanie do nich dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Państwa urządzeniu.
Podczas pierwszej wizyty na Stronie przy wykorzystaniu danego urządzenia jest Państwu wyświetlana informacja na temat stosowania plików cookies wraz z prośbą o wyrażenie zgody na ich stosowanie.
Do czego są używane pliki cookies?
Pliki cookies używane są w celu dostosowania zawartości Strony do Państwa preferencji oraz optymalizacji korzystania ze Strony, w tym:
rozpoznawania urządzeń Klientów i odpowiedniego wyświetlania Strony internetowej;
poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Sklepu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki;
dostosowania i optymalizacji Strony internetowej do potrzeb Klientów, zapamiętywania preferencji dotyczących Strony internetowej (język, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
zapamiętywania Loginu i Hasła Klienta (jeśli Klient zaznaczy opcję zapamiętania danych logowania), aby nie wpisywać ich przy każdym Logowaniu i na każdej podstronie;
tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób Klient korzysta ze Strony internetowej co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji Klienta;
zapisywania Produktów, które Klient umieścił w swoim Koszyku w Sklepie;
zapamiętywania historii odwiedzonych podstron na Stronie internetowej, w celu rekomendacji treści;
optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych na Stronie internetowej;
dostosowania prezentowanych za pośrednictwem Strony internetowej reklam usług i produktów firm trzecich;
zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności działania Strony internetowej.
Jakie pliki cookies są używane na Stronie oraz jak długo są one przechowywane?
Na Stronie wykorzystywane są następujące rodzaje plików cookies:
cookies sesji – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli zamknięcia przeglądarki. Te pliki cookies działają zatem podczas Państwa wizyty na Stronie, po czym są automatycznie usuwane. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania niektórych funkcjonalności na Stronie.
cookies trwałe – po odwiedzeniu Strony pozostaną na Państwa urządzeniu wraz z zapamiętanymi informacjami np. o Państwa skonfigurowanym zestawie komputerowym i przywrócą ustawienia podczas Państwa kolejnych odwiedzin, przez co użytkowanie naszej Strony będzie dla Państwa łatwiejsze.
Usuwanie plików cookies
Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Ograniczenie stosowania plików cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Stronie.
Jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby zarządzać plikami cookies bądź całkowicie je zablokować?
Przykładowa informacja dla wybranych przeglądarek:
Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Internet Explorer: http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/How-to-manage-cookies-in-Internet-Explorer-9
Safari: http://support.apple.com/kb/HT1677?viewlocale=pl_PL&